نونِ نوشتن

بند زبان را ببندیم و بال اندیشه را بگشاییم

نونِ نوشتن

بند زبان را ببندیم و بال اندیشه را بگشاییم

بدنه بی ام و،موتور ایران خودرو

يكشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ

      در گذر از جلوی لاله پارک(برای دوستان از شهرهای دیگر عرض کنم که لاله پارک یک مجتمع شاید کوچکتر از کوروش و پالادیوم در تهران باشد) و در ترافیک همیشه مانا ی آخرهفته اش یک بیلبورد تبلیغاتی خیلی نظرم رو جلب کرد:

بی ام و

     

      تبلیغ روی بیلبورد مربوط به کاپشن چرم و کفش و کیف مسایل روزمره نبود، همانطور که در عکس میبینید دو عکس شیک و براق که البته دوربینم چندان کیفیت خوبی برای تصویر گرفتن نداشت رو زدن روی بیلبورد، به ذهنم اومد خب؛ لزوما من آموزش مدیریت کسب وکار ندیدم و در ارتباط با روش های تبلیغات موثر و هزینه های سازمان و این مسایل اطلاع چندانی ندارم، صرفا دوتا مساله نظرم رو جلب کرد:

       اولی اینکه پیام تلگرامی مضمون بر این بود که روزی از مالکان کارخانه لامبورگینی پرسیدند چرا تبلیغی در تلویزیون ندارید؟ اونام گفتند که کسایی که پول خریدن لامبورگینی رو دارند لزوما به تلویزیون نگاه نمی کنند(احتمالا در صورت داشتن وقت برای تفریح هم تلویزیون، گزینه تک رقمی شون هم نخواهد بود)

       دومین مساله این بود که در همون ترافیک دور و برم رو نگاه کردم، تا نوع ماشین های دور و برم رو ببینم، به ندرت در اون ترافیک ماشینی به قیمت 200میلیون تومان به چشمم میخورد، با یک تخمین از نزدیک به 15ردیف 10تایی ماشین حتی 3عدد هم ماشین با قیمت مذکور وجود نداشت.(صرفا فضای نمونه ام همون محل بود.داخل شهر میدونم ماشین گرون تر ازین حرفا هست)

       خب شاید تا الان متوجه شده باشید چی خواستم بگم ولی خب از بابت تمرین نوشتن باید عرض کنم محضرتون که به سایت نمایندگی بی ام و هم رفتم و متوسط قیمت ماشین ها 500میلیون تومان بود، حالا شما خودتون رو بذارید جای یک فردی که به عنوان مثال حاضر و قادر است 500میلیون پول برای ماشین بده(احتمالا تا اونموقع چنین فردی با انواع اقسام برندها آشناست و از پشت کوه نیومده)و داره از زیر این بیلبورد اگه سرعتش زیاد نباشه و ببینه این رو رد میشه، واقعا آیا میگه: ای وای چه خوب شده اینجا بی ام و بود؟ چرا تا الان نشناخته بودمت؟ تو کجا بودی تا حالا؟وای 500میلیونم مونده بود تو یادم انداختی؟

و سوالاتی که ذهن منو درگیر خودش کرده:

چند درصد از قشری که میتونند ماشینی با چنان قیمت ها بخرند از زیر اونجا رد میشن؟

اثربخشی اون تبلیغات چقدر بوده؟(با ثابت بودن شرایط چقدر اون بیلبورد ها برای افزایش فروش یا عرضه برند موثر بوده؟)

آیا بی ام و واقعا نیازی به تبلیغ با بیلبورد در جامعه فعلی ایران داره؟یعنی یا ناشناخته است یا مطرح نبوده یا برای افزایش فروش بوده؟

        و مهمتر از همه این که آیا این نمایندگی های بزرگ که خب از لحاظ مالی به قطع وضعیت خوبی دارند چقدر با روش های بازاریابی آشنایی دارند؟ و یه لحظه فکر کردم که به قطع اگر دیدگاه ما در استفاده از مسایل روز علمی عوض نشه با وجود امکانات و پول میتونیم بی ام و رو هم در این مرزهای جغرافیایی به چالش ناکارآمدی بکشونیم؛ احتمالا این وسط کسی که سود برده شهرداری و شرکت مشاوره عزیز بوده و باقی جهت دلخوشی و رفع بیکاری پنهان اقدام به این موضوع کردن.

پس نوشت: اگر دوستی در ارتباط با اثربخشی این نوع تبلیغات مطلعه بهم بگه تا نظراتم رو اصلاح کنم در صورت لزوم.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۴
بهنام فلاح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی